Monday, August 06, 2007

Sanslös helg

Efter en helt ofattbar helg kan jag äntligen andas ut i hemmets lugna vrå igen.
Jag har varit i helvetet och återvänt, det kan jag lova er. Och trött är jag. Totalt utmattad.
Har ni en aning om hur svårt det är att somna i häktet?
Ångestfyllda skrik, dålig luft, hårda sängar och en gnagande oro inför att eventuellt fråntas mitt allra käraste nyförvärv. Datorn. Till slut kunde ingenting bevisas, och de kan ju inte hålla mig hur länge som helst tydligen. Tur att snutarna själva verkade ha lite koll på regelverket, för jag har ingen aning. Den där Stefan Berg eller vad han hette, vilken grinig gubbtjyv. Som han tjatade om sin förbannade dator, tills det blödde ur öronen på mig. Jag trodde faktiskt inte det var sant när jag i fredags morse kom ner till hotellobbyn och möttes av den där feta karln med två lastgamla byhålepoliser i släptåg.
Snacka om att det inte händer mycket i Falköping. Kändes som en "Kopps"-flashback när jag blev släpad till stationen pga ett blogginlägg jag skrivit på internet. Ett jävla blogginlägg!
Den ena fetknoppen kliade sig på sin skalliga hjässa och visste inte ens vad en blogg var.
Stefan Berg spottade och svor.
Till slut orkade jag inte längre utan gav honom datorhelvetet men krävde att han skulle betala igen de 100 kronorna jag pyntat för att lösa ut skräpet från SL's hittegods. Vilken waste.
100 spänn för en gammal rutten dator som knappt rymde en enda porrfilm.
Tack och lov släppte de mig med argumentet att det verkade gälla en privat dispyt, och ingenting de kunde blanda sig i.
Så nu sitter jag återigen vid min stenåldersklump och sörjer den korta men underbara tiden jag hade med min laptop.
Jag älskade varje sekund.
Och just nu myser jag vid tanken på vad Stefan Berg kommer säga när han upptäcker de 8 gig barnporr som jag stuffat hans dator med.
Förmodligen kommer det medföljande viruset bidra till en fortsatt fridfull sommar hos familjen Berg, det är jag övertygad om.

Ja, det är inte klokt vad kärleken får en att gå igenom. Ronnie Sandahl, din lilla spjuver...

3 comments:

Anonymous said...

Du är ju helt underbar.

Anonymous said...

Men hur har Stefan fått reda på ditt namn? Eller åkte han bara till ditt hotell i Falköping och väntade på att du skulle dyka upp? Med en laptop under armen?

Visste han redan vem du var då? Är han en lika duktig PI som mig?

Ronnies Groupie said...

Ja, det var förstås jävligt dumt av mig att inte fråga honom. Det ska jag tänka på nästa gång jag springer på någon vars dator jag stulit.