Wednesday, August 01, 2007

Ny dator- I can keep in touch!

Tro det eller ej men jag gjorde en jävligt smart grej innan jag drog till Arlanda.
På Klara Östra Kyrkogata ligger SL's mottagning för omhändertagna effekter.
Eller hittegodsavdelningen för prylar som folk helt enkelt inte värdesätter tillräckligt mycket för att hålla reda på.
Så jag gick helt sonika dit och straffade någon hutlöst slarvig person som lyckats sumpa sin laptop på bussen. Hur enkelt som helst!
Bara att knata in, berätta att jag råkat glömma min fina dator på bussen och hoppas på att ha tur. Vilket jag hade. Ofattbar tur, för en jävla gångs skull.
På några minuter hade jag löst ut denna min nya ögonsten, och sitter i skrivande stund i rummet jag hyrt hos en nepalesisk familj.
Prisa datorgudarna!

Skåda underverket och förundras!

6 comments:

Anonymous said...

Hej!

Såg din kommentar i min blogg och tack så mycket för det du skrev. Har själv läst din blogg ett tag :)

Anonymous said...

Waaaaave!!!!

Anonymous said...

Vem är du??
Fick tipset om den här bsidan av min dotter som kände igen datan. Nu tycker jag att du genast kontaktar mig och ger dig tillkänna. Datan tillhör mig!
Och jag var mycket besviken då den inte fanns på SL's hittegods.
Kontakta mig inomm en vecka annars går jag till polisen med detta.
/Stefan Borg

Ronnies Groupie said...

http://privatpersoner.eniro.se/query?what=wp&search_word=Stefan+Borg&geo_area=

Smart, Stefan. Smart.

Anonymous said...

Stefan Borg...

1) Det här är ingen B-sida.

2) Det heter DATOR och inte DATA.

3) Inom stavas med ett m

Rätta inom en vecka, annars går jag till språkpolisen.

/ Niklas C

Anonymous said...

You write very well.