Sunday, November 19, 2006

Vad gör en kille som Ronnie en regnmulen söndagseftermiddag i november? Spelar han bridge? Storstädar han? Eller bjuder han månne hem till filmkväll? (Han kanske hyr "Sömnlös i Seattle")
Detta försökte jag ta reda på idag, men det enda jag kom fram till var att han åtminstone inte uträttar särskilt många ärenden utanför hemmets trygga vrå.
Jag åkte gröna linjen till Skärmarbrink. Chansade på en av adresserna jag fann på eniro och bestämde mig för att passera porten några gånger under dagen. Vågade inte sitta och hänga utanför, vill ju inte bli sedd som nån knäppgök.
Väl framme, skrämmande bakis efter nattens eskapader, började jag med att gå runt kvarteret några varv. Försökte snegla in genom fönstren, men de flesta hade persiennerna nerdragna. Sen vet jag ju inte heller vilken våning han bor på.
Det kom någon medelålders gubbe, två blonda tjejer, en till medelålders gubbe och en kvinna med ett litet barn. Jag rufsade om barnet i håret och jollrade. Då sa hon "låt mig vara äckliga kärring".
Jag knuffade den otacksamma ungjäveln i ryggen när mamman var bortvänd för att öppna porten. Detta distraherade mig så pass att jag dumt nog missade att slinka med dem in.
Den där snoraktiga horungen är på min lista.
Känns som att allt går emot mig i min jakt på kärleken.
Men jag ger inte upp. Jag gick förbi porten 37 gånger.

5 comments:

Anonymous said...

Jag hoppas att du har sett att Ronnie är med i Aftonbladets ani-mobbningskampanj nu! :) Ny bild i dagens papperstidning! ^^

Ronnies Groupie said...

attans. jag som låg sjuk hela dagen och inte har köpt tidningen. Plågsamt, men man kan väl beställa gamla tidningar?

deltidsharmonisk said...

Rånny har alltid vinden i ansiktet på bilder.

Anonymous said...

Ronnie bor på Lundagatan på Söder.

Ronnies Groupie said...

mm. jag upptäckte det sen.
Allt det där slitet i onödan. Helvete OCKSÅ!