Friday, November 17, 2006


Nyss hemkommen från Kvarnen känner jag mig aningen för sliten för djupgående analyser av mitt inre välmående.
Jag är glad.
Jag mår bara fint.
Nu har jag dock supit besinningslöst tre dagar i rad, så det är dags att sova.
Ingen Ronnie i sikte på hela kvällen. Kanske han sitter hemma med mjukisar och frossar i Meg Ryan-nostalgi? Måhända har han en B&J i högsta hugg, alla romantiskt drömmande singlars bäste vän! Jag tror han är en cookie dough-typ.

Har lyckats komma i kontakt med Fredriksbergsskolan där Ronnie gick. Det visade sig att man faktiskt kan beställa gamla skolkataloger, men endast om man själv gått i skolan. Jag sa att jag var Ronnies flickvän och att skolkatalogerna skulle bli en överraskning till hans födelsedag i december. De lovade att skicka dem inom ett par veckor.
De bad mig även gratulera till hans framgångar. Jag sa att det ska jag göra.
Antagligen var kärringen jag pratade med bara lite kändiskåt och äcklig, förmodligen en sån där kärring som ger bättre betyg till elever som slickar henne.
Hon var nog smygkär i Ronnie. Subba!

3 comments:

Anonymous said...

åh ja gamla minnen. brukade slicka kärringen, fan va go hon va då!

Ronnies Groupie said...

Jag menade faktiskt inte att Ronnie skulle ha gjort det, är helt övertygad om att det inte behövdes. Det räckte med att hon var kär i honom ;)

Anonymous said...

Haha, den skolan gick jag med på. Nothing special.