Wednesday, November 22, 2006


Häromdagen tatuerade jag mig. Äntligen kom jag till skott med detta som jag planerat så länge. Känner mig mäkta stolt över att det dessutom blev någonting alldeles unikt, en tatuering som jag själv designat och målat upp, som jag verkligen kan stå för.
Det blev lite trixigt när han skulle tatuera i ärrvävnaden, men han var skicklig och till slut blev det riktigt snyggt. Tyvärr fungerar fortfarande inte min kamera, jag sparar ihop till en ny, så det fick bli en halvtaskig bild med mobiltelefonen.
Ber om ursäkt för det. Förlåt.


För de som inte ser så sitter den alltså precis vid pulsådern på vänster handled. Ett självklart ställe, en kroppsdel förknippad med livet och dess sårbarhet. En plats där jag vill bära honom, då jag känner att han är en stor del av mitt liv, en avgörande faktor för min överlevnad, och någonting jag aldrig vill förlora...

3 comments:

Anonymous said...

Faan vilken sjuk underarm! Har du fixat den i PS eller?

Ronnies Groupie said...

Nej.
Det är livets gång och smärtan det medför.

Anonymous said...

Kan man verkligen tatuera på en sådan ärrvävnad?