Tuesday, November 21, 2006

Tack för ert initiativ!
Än en gång värmer Ronnie mitt hjärta. Det kom som en skänk från ovan när han tillsammans med några kolleger drog igång antimobbing-kampanjen i Aftonbladet. Jag har läst om barnens misär, och mina flashbacks haglar.
Redan första dagen i grundskolan var de på mig. Mitt helvete pågick under hela skoltiden, jag fick byta skola 3 gånger och min familj tvingades flytta en gång. Att skriva om det nu är alltför smärtsamt, men det känns oändligt bra att någon tar tag i detta. Ronnie gör mig aldrig besviken!
Personligen har jag fått min hämnd på den värste mobbaren. En mysko snubbe jag sprang på för ett par år sedan hjälpte mig. Jag fick aldrig veta vad som hände i detalj, men jag erhöll mobbarens mobiltelefon, plånbok och jacka. Hoppas han led och lider än idag.
Min räddning genom dessa år var min dåvarande stora kärlek, som alltid fanns vid min sida och aldrig svek, Jesper Salén. Han dök upp som en bedårande ängel i kådisbellan, och därefter var vi två oskiljaktiga. Utan honom vet jag inte hur jag klarat dessa år. Jag är skyldig honom ett evigt tack, och han skall även veta att jag numera är i trygga händer hos mannen som nu besitter mitt hjärta, Ronnie Sandahl.

4 comments:

Anonymous said...

Stor humor! Väldigt bra skrivet också.

Anonymous said...

Bruden! Kan inte ens förstå om du är seriös eller inte. Jag gick iaf som samma skola som Ronnie. Det är gamnska kul att läsa allt du skriver, hahaha.

Anonymous said...

Det är verkligen som att bloggläsare är uppdelade i två kategorier. De som förstår humor och ironi och de som inte gör det.

Anonymous said...

Vilket perfekt mos!