Monday, November 13, 2006

Med kikare och kamera utanför Globen kan man inte misslyckas. Det var i alla fall vad jag trodde ända tills imorse.
Eftersom jag än så länge inte har lyckats nosa reda på Ronnies arbetstider, så begav jag mig redan vid 14-tiden mot söder om söder. Som den journalistdyrkaren jag är hade jag även skrivblocket och pennan i högsta hugg. Nedan följer en liten dokumentation av dagens strapatser:

14.15
Jag anländer till Globenområdet. Det är ganska kallt men jag har hett kaffe i en termos. Utan mjölk, precis som Ronnie skulle vilja ha det.
15.00
Efter 45 minuter har ingenting särskilt hänt. Jag hittade en bra utkiksplats bakom en reklampelare. Fan att jag glömde sittdyna! Fanfanfan!!! Helvetes jävla skitfan!!! Men tankarna på Ronnie värmer.
16.00
Jag sprang bort till MacDonalds och skulle köpa några donuts. Ingen Ronnie i sikte men jag tror jag såg Virrtanten trycka en Big Mac därinne. Så jag köpte en jag också, trots att jag är vegetarian. Ändamålet helgar medlen.
16.45
Jag är fortfarande jättemätt och mår lite illa av köttet.
17.24
Jag trodde jag såg Ronnie och ryckte upp kameran med sån iver att jag slant. Linsen sprack. Vore det inte för att jag älskade Ronnie skulle jag nästan skylla min kameras död på honom. Nu nöjde jag mig med att springa fram och skvätta en mugg kaffe över killen jag trott var han.
Jag gömmer mig i ett buskage utanför systembolaget tills vidare. Jag fryser.
18.00
Vågade mig tillbaks efter en stund. Jävla psykopatkille som jagade mig över nästan hela parkeringen. Det borde vara jag som jagar honom. Slösa på min dyrbara tid sådär. Nu har jag missat en lång stund utanför Aftonbladet pga honom. Tänk om Ronnie passerade medan jag var borta?
18.37
Det är svinkallt!!!
19.05
Han kanske inte ens är där?? Han kanske skriver på sin krönika hemma idag? Jag kanske borde spana vid hans port istället?
20.00
Nu ger jag upp. Det är mörkt och rått. Klara nackdelar med att spionera på vintern. I sommar blir det enklare, men å andra sidan blir man lättare upptäckt då. Får hoppas att vi kommit varandra så nära då att jag inte längre behöver smyga i buskarna. Nu ska jag hem och söka honom på eniro.

Som synes blev det tyvärr ingen Ronnie-spotting idag. Inte heller några bilder att skryta över, delvis pga den saboterade utrustningen. När jag "enirade" hittade jag tyvärr två möjliga hemadresser, dock inte allför långt ifrån varandra.
Undrar om han åker tunnelbana?

7 comments:

Anonymous said...

Oj Oj Oj vad sjukt!!! Men Why tjejen? Tror du verkligen att Ronnie kommer att bli kär i dig om du öppet stalkar honom? Känner jag Ronnie rätt är han hellre den som jagar än den som jagas!! Hur planerar en desperado som du att överträffa hans romantiska minnen av den underbara Falköpingsflickan? Oj Oj Oj... girl! this is an impossible task!!! Integritet tjejen! Elegans!

Anonymous said...

För att citera anonymous: "Tjejen! Tjejen!"

Nåväl. Aj lajk jo. Inte så mycket som du avgudar Ronnie än dock.

Jag trodde i början att du var allvarlig med din dyrkan, men nu verkar det snarare vara lite skönt tankesnurr från din sida. Inte fel med det, ty det dödar tid. Men som den Ronnie-diggare jag är hade jag välkomnat ett RIKTIGT projekt. ;)
Fast frågan är vad jag själv hade tyckt om att vara stalkad... Jag hade förmodligen ringt polisen.
Ha en bra dag. TJEJEN ;)

Anonymous said...

Woho, nån mer än jag som är tkoig i Ronnie. Läste dock igår att han har flickvän! *suckar* Men henne ska man väl kunna röja undan? :P

Anonymous said...

flickvän?
Det är ju JAG som ÄR hans flickvän!!

Anonymous said...

Öh, neej, det är jag som är hans flickvän

Anonymous said...

DU kan va hans flickvän. Subba!

underthebridge_ said...

Jag gick in och köpte filtar på Globen när jag köade utanför Hovet till Rockbjörnen. Ett tips eller något.