Thursday, July 19, 2007

"Vi som aldrig sa hora" blir film

Som om videobutikerna inte redan svämmar över av ölstinkande tonårsfilmer om vilsna fjortonåringar på landsorten?
Att lagom skulle vara bäst i Sverige är en av våra största livslögner. Åtminstone när det gäller media. Finns det överhuvudtaget någonting som producerats i lagom mängd i detta land?

Såpoperor?

Dokusåpor?

Självbiografier?

Artiklar om Linda Rosings plastikoperationer?

Skulle inte tro det...

Så lika säkert som en spya på Kickis bar klockan fem i tre (eller för den delen en löpsedel om att Linda brutit upp med Fadde igen) kommer här ännu ett moralkakeverk sprutandes ut över oss.

Och vi har inte en chans att värja oss.

Glad är dock jag, om man bortser från denna skrattretande massproduktion av "Jag föddes, jag fick en karriär i ettårspresent, när jag fyllde 14 sökte jag mina rötter och nu är jag miljonär", ty boken (självbiografin) som nu ska bli film är ingen mindre än min favoritbok; "Vi som aldrig sa hora".
Jag fick det svart på vitt idag när jag på måfå rotade igenom world wide web efter smaskig info om min smaskiga toyboy.
http://blogg.aftonbladet.se/keyw.php?blog=13888&keyword=%22vi+som+aldrig+sa+hora%22

ps.
Hur fan kan han tycka att Closer är så jävla bra?
Det måste nog vara en av de segaste filmerna jag någonsin sett.
Jag skämdes å skådisarnas vägnar. När jag och Ronnie blir tillsammans får vi förmodligen gå på varsin film när vi går på bio, för att sedan munhuggas över en kaffe kring huruvida hans eller min film var bäst.
Jag kommer vinna.

pps.
Jag har fler profilvyer än Calle Schulman. Betyder det att jag även kan ha fler sidvisningar? Jag vet inte hur man tar reda på sådant. Men det måste betyda att jag är bättre än honom.
haha!

2 comments:

Anonymous said...

Äntligen! Efter att ha läst boken minst 30 gånger är det nu dags att avnjuta den i ett annat medium. Om man sitter riktigt nära bildrutan, så det blir imma från andedräkten på skärmen, är man inte lite närmare Honom då?

Anonymous said...

Kansketyp.
Men det är väl ändå inte han som ska skådespela?