Sunday, July 22, 2007

Rölätta skåningar och fula komiker

Jag hann inte så långt igår.
Hade bara kommit utanför dörren när jag sprang rakt in i ingen mindre än Johan Glans!
Makalöst!
Det finns ingenting som får mig att gå igång så som korta skåningar med taskigt pigment. Kastade ner väskan från axeln för att rota fram min kamera, när jag till min fasa upptäckte att den inte var där. Så det var bara att knata upp igen och hämta den där jag glömt den på hallbordet.
Det är ett komiskt öde det där med att alla roliga människor måste vara så jävla fula. Titta bara på bröderna Schulman som drar mest läsare i hela Sverige; De var förmodligen mobbade i skolan båda två pga sina hopknöglade nyllen.
För att inte tala om Babben Larsson. Vad är hon egentligen mest känd för? Som komiker eller för att hon är fulast i Sverige? Ingen vet.
Min personliga favorit är dock Ronnie. Ständigt försöker jag ana tendenser till humor i hans diverse krönikor och intervjuer, men framför allt i boken. Dock utan framgång. Killen verkar ha begåvats med absolut noll sinne för att ha kul överhuvudtaget. Vilket är synd eftersom jag alltid föreställt mig honom som en härlig person. Hittills har dock inga argument som stöttar min tes framkommit, jag blir därför mer och mer övertygad om att han är en torrboll.
Och som alla vet ser han ju ut som en övergödd gris i fejset. Han är så jävla photoshoppad på sin byline att självaste Bingo Rimér blir avundsjuk.
Nej, humor och skönhet verkar helt enkelt inte gå ihop. Och i Ronnies fall existerar tydligen ingetdera.

Christine Meltzer är den enda som går emot trenden.
Hon är både vacker, begåvad och rolig.
Fy så osvenskt av henne.

No comments: