Thursday, July 19, 2007

Alex Schulman!

Alex Schulman. Jag såg den där galningen på stan.
Han som hatar Ronnie, han som ständigt hoppar på honom likt en feg hyena som attackerar en skadad kaninunge. (En metafor som skulle syfta på den totala orättvisan och de milsvitt skilda förutsättningarna vid en fight dem emellan)
Jag fattar inte varför han måste vara så elak?
Fattar han inte att Ronnie är typ 20 år yngre och lätt utvecklingsstörd? Hur lätt kan det då vara att hänga med i Schulmans tempo?
Jag menar, give the kid a break, Alex! Killen har ju i stort sett fått sitt gymnasiebetyg i ett Corn Flakes-paket och vunnit sitt så kallade journalistjobb på ett lotteri arrangerat av Scoutkåren Mjölbaggen i Torbjörntorp. Det är under din värdighet att försöka äga en kille som med sin blotta uppenbarelse låter sig ägas sönder av varenda levande (och död) själ som någonsin behärskat det svenska språket någorlunda hjälpligt.
Han är helt enkelt inte värd din energi, än mindre att namndroppas i din blogg.
Så Alex, jag ber dig, lämna häxjakten av Ronnie Sandahl på mitt bord där den hör hemma och ägna dig åt det du gör bäst.
Typ runka till Sanna Bråding.

No comments: