Tuesday, December 05, 2006

Långsamt tappar jag greppet.
Känner hur jag förlorar allt som kunde varit vi.
Inte en blick, inte ett ord, ingenting. Ibland känns det som han inte ens låtsas om mig. Som om det finns viktigare saker, som om jag inte betydde någonting längre.

Den här helgen var tung. Jag satt vid telefonen hela söndagen, laddade för att ringa upp honom. Det slutade med att jag slet ur jacket och kastade telefonen genom fönstret.
Fick tejpa för en flyttkartong. Glasrutor är för dyrt. Sa dessutom upp mig från jobbet igår, så det kan dröja innan jag har råd med sådan lyx. Min chef hånskrattade åt Ronnies krönika om motormän.

Han är en jävla motorman. Jag snodde hans bilnycklar, körde ut hans bil i skogen och lämnade den där. Sen hängde jag tillbaks nycklarna i hans olåsta skåp (dumma kossa) och sade upp mig på stående fot.

Kom hem från Mallorca häromdagen. Försökte reda ut mina tankar genom att ta en sista-minuten, men det blev bara värre. Hotellrummet krympte omkring mig och himlen var ständigt mörk i Ronnies frånvaro.
Stod till slut inte ut, så jag köpte en flygstol hem några dagar tidigare. Gick loss på nästan 4 lakan, men det var det värt för att kunna vara nära Ronnie igen.
Lundagatan.
Stockholms bästa promenadstråk.
Varför hör han inte av sig?

5 comments:

Anonymous said...

Din blogg ligger på mina favoriter ;)

Anonymous said...

Även jag börjar inse att du bara är ett troll. Whoo.

Anonymous said...

jag önskar dig all lycka med projektet! även om jag inte riktigt förståss ditt mål syns det tydligt att du är på god väg. Ronnie kommer se dig en vacker dag, stå på dig! om du är intresserad av vad andra tycker om Ronnie finns det en utförlig tråd om honom på Flashbacks skvallerforum. det är mycket skitsnack där, han skulle behöva någon som tog hans parti. jag tror på dig!

Anonymous said...

Du är sorglig. Gör något vettigt av ditt liv!

Anonymous said...

Det som är lite skrämmande är att mycket av det du skriver ju faktiskt kan vara sant. Antingen är det det eller så har du en underbar fantasi-förmåga. Egentligen kvittar det nog vilket av dem det är.