Thursday, December 14, 2006

Ronnie hade en lill-lördag igår, och likaså jag. (Eller Luciapartaj, kalla det vad ni vill)
Huvudet värker, dels efter kopiösa mängder alkohol, men även på grund av diverse smällar jag fick utstå. Ibland känns det som att det inte bara är Ronnie som ignorerar mig. Folk bara stövlar på som om de ägde hela världen, som om en ensam och nedstämd människa inte betyder någonting.
Var tog medmänskligheten vägen?
Hur som helst stötte jag på en bufflig karl, uppfylld av julens budskap att köpa så mycket meningslös skit som möjligt, för så mycket pengar som möjligt, på så kort tid som möjligt. Ingen skulle kunna ta miste på att den här mannen var totalt insvept i den värmande julstämningen, ty famnen hans var fylld av kassar, påsar och önskelistor. Han måste haft tankarna på annat håll, möjligen drog han sig till minnes historien om Jesu födelse, och kom därför av sig alldeles där han stressade fram. Ty som om jag inte fanns brakade han plötsligt rakt in i mig där jag stod och spejade ut över folkvimlet för att lyckas få en skymt av Ronnie.
Klapparna flög, jag flög, och mannen blev fly förbannad.
Han gastade och viftade med armarna, men jag hörde honom inte, lade inte märke till hans existens. Trots såret i min panna, och blodet som sakta började strila, var mitt totala fokus någon helt annanstans. För där borta, utanför Kvarnen, skådade jag plötsligt Ronnie!

Genast smög jag efter honom, till något märkligt ölhak i närheten som jag inte minns namnet på. Blev först förvånad, trodde inte direkt han hängde på sådana ställen. Snart visade det sig dock att han bara skulle möta någon, och kort därefter lämnade de stället. Men precis när jag skulle smyga efter, så dök nästa idiot upp. En dörrvakt som ville prata med mig. Han var en riktigt patetisk tönt så jag fintade honom och sprang så fort jag kunde mot dörren. Tyvärr hade han en kompanjon, som högg mig i armen så hårt att jag fick feta blåmärket idag.

Natten slutade i fyllecell i någon timme, totalt jävla åt helvete. Det är ingen ordning på rättsystemet i det här landet. Jag och Ronnie ska bo i Holland, där är det lite bättre tror jag. Bra skolsystem för våra barn. Och så kan man röka på istället för att supa.
Innan vakterna förstörde min kväll lyckade jag ändå fånga Ronnie på en visserligen ganska misslyckad bild, men bättre än ingenting. Nästa gång ska jag smyga närmare direkt. Jag ska försöka få en ansiktsbild.

http://i135.photobucket.com/albums/q137/ronniebejbi/ronniebar-1.jpg?t=1166144433

No comments: