Tuesday, February 27, 2007




Pause. Tidningen över alla tidningar. Så mycket ni gett mig, så mycket ni betytt.
Och i senaste numret dök en intervju med Honom upp. En helsidesbild med hans gripande blick stadigt fixerad, som om han såg rakt genom kameran, rakt genom tidningspappret och rakt genom mig.
I flera minuter efter att jag slagit upp den sidan satt jag som förstenad.
Så det är sant. Han har flickvän. Och han är kär i henne.
Men jag är glad för hans skull. Det jag känner för honom överstiger alla köttsliga lustar, han betyder mer än att jag ska kunna missunna honom någonting sådant som ömsesidig kärlek. Är Ronnie lycklig är jag lycklig, och att se honom trivas med livet betyder mer än allt annat.
Jag är en större människa än att jag ska vara bitter över att någon som betyder mycket för mig inte älskar mig på samma sätt. Jag är tillräckligt stor att kunna ge honom den lyckan.

Dessutom, om han behöver tid på sig till att förstå vem det är som verkligen är den rätta, så ska jag inte pressa honom. Tids nog kommer han förstå. Tids nog.

21 comments:

Anonymous said...

Jag förstår inte, först tjatar du om hur jävla kär du är i honom och sedan säger du att det inte gör ngt att han har flickvän...HALLÅ?

Anonymous said...

honey, du har inga planer på att typ ta livet av alex schulman som mycket som han klankar ner på ronnie? please don't, jag älskar dem båda. eller tja, i alla fall hur de trollar med orden. ;D

Anonymous said...

Alex Schulman är en patetisk looser vad mig beträffar!

Ronnies Groupie said...

Anonym 1:
Som jag skrev är min kärlek till Ronnie starkare och bredare än just "vill ha"-aspekten...
Min kärlek till honom innebär att om han är lycklig är jag lycklig. Det är det viktigaste för mig. Samtidigt vet jag att han så småningom kommer ta sitt förnuft till fånga.
Under tiden kan han leka av sig med henne.

Ronnies Groupie said...

Vad Alex Schulman beträffar orkar jag inte ens bemöda mig att ge hans patetiska dagboksskrivande någon uppmärksamhet.
Skaffa en penna och ett papper och låt oss slippa dina inskränkta egotrippar, typ.

Anonymous said...

Ronnie är lurig på fotboll.. eller va iallafall på idrotten under gymnasiet..

Anonymous said...

Att få slippa se Alex Schulmans nuna i tidningen vore guld värt. Finns det någon förening som är emot honom som jag kan gå med i?

Anonymous said...

S.F.C.U.A.S.
Society For Cutting Up Alex Schulman

Anonymous said...

haha good one!

Anonymous said...

Såg att du har en bild i ett tidigare inlägg med hans namn tattuerat på din skurna underarm? Denna bilden + dessa texterna skrämmer mig, men gör mig samtidigt jävligt förbannad. Förstår att du är sjuk, vet inte om du nämnt det i din blogg, men snälla. Låt inte personer här inne göra narr av dig. Sök hjälp istället. Om det nu är så att du har skurit dig själv så lär det ju inte bli bättre när det blir bekräftat här vilken naiv drömmare du är :( Hoppas att detta är en påhittad blogg som bara vill ha läsare. Jag kommer aldrig läsa den igen, den är för psykiskt ostabil.

Anonymous said...

SalongK.se har en intervju med Ronnie Sandahl där de nämner dig.

Anonymous said...

Vilken rolig blogg, jag gillar att du driver med bilden av ett tokigt fans som inte låtsas om att idolen skaffar flickvän. Utveckla så att du om några veckor planerar tokigheter mot honom, typ barrikadera hans dörr eller hota hans flickvän så har du prickat galningen perfekt.

Anonymous said...

Om bloggen inte är ironisk hoppas jag att du snart hittar till verkligheten. Sök hjälp, läs "fans" av Fredric Strage, slit dig loss från fantasierna.

Anonymous said...

Låt henne(?) vara, sidan funkar ju. Jag är iaf inne och kollar varje dag!

Anonymous said...

CUM SHOT!!!

Anonymous said...

This is crazy

Anonymous said...

Första gången jag ramlade in här så skrattade jag otroligt mycket (Min humor är inte representerad på världsmarknaden) jag hittade snabbt något nytt som fångade min uppmärksamhet och lämnade sidan.
Nu kom jag av en slump in på denna sida igen, men nu tycker jag inte det är lika roligt. Sist hade jag inte en tanke på att detta kunde vara sant.
Idoldyrkan är något man läser om psykologiboken som en viss labilitet i psyket. Man har kanske läst artiklar om fotbollsfans. Men att se en ung tjej hänga ut sig fullständigt över internet om sina känslor till något fullständigt omöjligt är... Ja jag vet inte vad... Hoppas du lyckas hitta dig själv en dag så du slipper leva genom någon annan. Hoppas denhär sidan är ett stort ironiskt skämt.

Anonymous said...

Denna blogg är fan inte sann. Shit, skriv in dig för fan.

Ronnies Groupie said...

Jag har ju precis kommit hem från ett sådant ställe jag förmodar du syftar på när du skriver "skriv in dig".
Lär dig läsa, pucko.

Anonymous said...

Du bör nog göra det för en längre tid, pucko...Måhända livstid?

Ronnies Groupie said...

Fuck You. Pucko.