Monday, September 03, 2007

Länkad och lycklig som en mongolid på prozac

Mina chanser att knipa en gren i Ronnies släktträd har idag ökat markant. Jag har blivit länkad från en blogg kallad "Falköpingstidningen" vilket är ett stort kliv i rätt riktning.
http://falkopingstidningen.blogspot.com/

Hela dagen har jag gnidit mig på magen och förnöjt smackat i takt med Thomas G:son där han sitter med sitt stripiga hår och planerar för Melodifestivalen 2008.
"Höhöhö undrar om jag skall skicka in 3000 bidrag som förra året, eller kanske dra till med 4000?"
Ronnie skulle platsa i Melodifestivalen. Eller "mello" som vi i branschen säger. Antingen kan Ronnie skriva en vacker ballad, framförd av kanske Uno Svennigsson, eller så kan Ronnie sjunga ett av G:sons bidrag. Någonting hoppfullt, djupt men ändå lättsamt. Någonting så oändligt vackert att självaste Bert Karlsson kommer släppa en tår. Och inte för att han är steril, även om han kanske gråter över det också, utan för att Ronnie inte kommer skriva skivkontrakt med honom, utan med mig och mitt skivbolag.

Det blir succe kan jag lova.

1 comment:

Anonymous said...

Hallåååå! Vart Är Du? Har Du Tagit En Pause Eller? Skriiiiv!